Inside story


Salve.

Sper ca ati avut o zi de sambata draguta. Eu am avut. De abia m-am despartit de bunii mei prieteni Cezar si Diana, si de Vlad si Magda. Am fost jos si am stat de vorba si am mancat si am baut apa minerala – uimitor pt mine, pentru ca apa nu are gust ๐Ÿ™‚ Nu as fi putut gasi ceva mai bun de facut sambata seara decat sa stau de vorba cu ei patru. Acum sa va spun cum stau cu valorile. Leucocitele sunt tot 1000 si putin (din care supravietuiesc zilnic acum cei 100 de soldatei granulocite, care ori sunt noi si antrenatede pe o zi pe alta, sau se apara mai bine :)) Trombocitele sunt tot 8000 si iar am avut un concentrat cu ele. Iar hemoglobina a scazut la 9.2, dar cred ca e din acuza infectiei, pentru ca am inceput sa mananc in cantitati industriale, cu toata buza mea sangeranda. Buza e printre putinele lucruri f deranjante in ultimul timp – cum o ating incep sa ma catar un pic pe un perete de langa mine. Si asta se intampla des, pentru ca mi-e din ce in ce mai foame.

Astazi o sa va povestesc si o mica parte din ce patesc in fiecare zi; sunt lucruri pe care nu-mi place sa le scriu. Prefer sa le stiu eu si atat. O sa incep sa scriu o data pe saptamana si despre asta, ca sa aveti o imagine mai clara asupra evolutiei mele. Cred ca deja stiti ca fac glume stupide din cand in cand ca sa nu constientizez toate problemele pe care le am, deodata. Si sunt de parere ca “hazul despre necaz” pe care-l fac romanii de secole imi face si mie bine psihic.

Pe langa buza si infectie si valori scazute am o problema din ce in ce mai mare cu venele. Pentru perfuzii si transfuzii am nevoie de o branula pe zi. Asta n-ar fi grav daca as avea venele ok. Totusi nu le mai am dupa atatea ture de chimioterapie si cedeaza foarte des, chair si in mijlocul perfuziei sau transfuziei. Transfuzia e perfuzia cu sange (eu folosesc termenul si pentru perfuziile cu componenti ai sangelui, gen concentrate de trombocite sau eritrocite). In timpul transfuziilor, care sunt mai dense, de obicei pierd branula si am nevoie de inca o intepatura, cel putin. Pentru ca nu prea reuseste nimeni sa mi le mai puna bine din prima. Am minim doua intepaturi pentru fiecare branula sau rezoltare de sange.

Pe langa calitatea indoielnica a venelor, mai am si o problema constanta cu trombocitele, care provoaca vanatai si cheaguri de sange si probleme de coagulare pe langa toate intepaturile. De asta am mainile verzui pana la coate, pe partea interioara si pe partea exterioara a palmelor. Daca nu sunt atent si nu tin apasat pansamentul dupa ce mi se scot branulele… sangele tasneste destul de tare si imprastii resurse valoroase. Ultima data mi-a fugit mini-pansamentul si l-am stropit pe doctor pe manusi la un metru distanta. A fost ca in filme, pentru ca ramasese masca. Si eu la fel, dar el a fost mai atent – in 2 secunde aveam un pansament de presiune aplicat f bine pe toata mana.

O alta mica problema ar fi valorile analizelor de sange. Nu cresc nici ajutate din cauza maduvei. Maduva produce cam toate celulele din sange si a mea e din ce in ce mai lenesa (a se citit afectata de medicamente) si nu mai produce nici cu ajutorul cncentratelor sau injectiilor de stimulare. Dupa transplant ar trebui sa fie ca noua, deci trebuie sa ma grabesc sa ajung la etapa aia ๐Ÿ™‚

Suplimentar am si dureri osoase si musculare. De la lipsa de miscare serioasa, atrofieri musculare, probleme cu asimilarea diferitelor vitamine si minerale. Regimul meu alimentar este foarte corect, dar nu paote compensa atata timp de tratament. O sa-mi revin dupa ๐Ÿ™‚ Paranteza asta mica a cam fost lipsita de umor. Imi pare rau. Dar face parte din ce patesc si nu a fost corect sa par atat de fericit. Sunt si parti negative, dar nu-mi place sa vorbesc despre ele. Astea sper sa dispara primele. ๐Ÿ™‚

Sa aveti o seara buna. Vorbim maine.

About Cioini

28 years old, funny :)
This entry was posted in povesti din spital. Bookmark the permalink.

6 Responses to Inside story

  1. Irina says:

    Pai sa tragem niste concluzii : coafura zici, a virat in negru deci nu mai ai nevoie sa incerci culoarea asta (ca un alt Andrei prin vara 2000), buza de Africa / Holywood ai vazut cum e deci no botox for you, nu continui lista ca sa avem despre ce vorbi la batranete :), mai vrei haz ? right, fii mai cuminte fata de doctori ….te pup!

    • Cioini says:

      :)) Cu botoxul si vopseaua de par ai dreptate, nu prea mai are rost sa le incerc dupa experienta asta. Prefer buza aproape normala cum e acum. Cand o sa fie si mai mica o sa fie ideala. Sunt cuminte cu doctorii, de asta ma sitm mai bine in ultimul timp. Fac doar ce trebuie si fara prostioare. Chiar am grija de mine, ca sunt deja investitia prea multor oameni. As fi lipsit de orice bun simt sa nu am grija de mine, cand se agita atatalume sa scap mai repede de boala asta. Pup

  2. simona a says:

    Era necesara si aceasta “paranteza” …scapam noi de ea !!! Iubeste-te asa cum te iubim noi toti si totul va fi bine !! Mai e mult pana la transplant? (o intrebare idioata !?!)

  3. Dana says:

    Buna. E o adevarat problema partea cu venele. In transplant, am avut cateter bagat pe o vena principala si trei saptamani s-au folosit de el si poate ca mai tinea. Inainte de perioada asta, in timpul citostaticelor, l-am intrebat pe medicul din Fundeni daca nu-mi poate baga o branula pentru o perioada si apoi sa nu ma mai intepe. Mi-a spus sa fac rost de ea si se rezolva. Cred ca la noi costa in jur de 100 eur sau ceva de genul asta (daca am gresit pretul imi cer scuze). Auzisem despre ea de la o persoana cu probleme similare care facuse tratament in Germania si cei de acolo ii administrau totul prin acea branula. Vezi daca se poate sa-ti faca asa ceva. Cat despre trombocite, concentratul administrat nu ma ajuta nici pe mine. Mi-au dat drumul din transplant desi aveam valori foarte mici ale trombocitelor deoarece acelea isi reveneau in timp. Si asa a si fost. O zi buna

    • Cioini says:

      Buna ๐Ÿ™‚ Stiu, dar in principiu nu mai sunt pacientul lor pentru mult timp, si nici foarte multe perfuzii nu mai am. Inca mai gasesc niste vene micute folosibile. Nu ma dor tot timpul, si daca am calmante… este o placere :)) O sa-mi puna cateter in timpul transplantului – linie PICC, e mai practic intr-adevar, si fara stresul intepaturilor. La mine revin toate greu deja din cauza tratamentelor, e un pic obosita maduva. O sa fiu nou dupa transplant – atunci sa vezi ce valori o sa am ๐Ÿ˜€ :* Multumesc si mai vorbim (mi-am permis sa te adaug pe yahoo :))

  4. Dana says:

    Nu ma indoiesc de faptul ca vor gasi vene. La Fundeni, daca nu aveai la maini, iti puneau la picioare :). Asa ca se poate. Cat despre valori, vor creste cu siguranta. ๐Ÿ˜‰

Leave a Reply

